KOTEC o.p.s., §69 - Terénní programy
Území, na kterém je služba poskytována
Terénní:
Cílové skupiny
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách
Věkové skupiny
- dorost (16-18 let)
- dorost (od 18 let)
- mladí dospělí (do 19 let)
- mladí dospělí (19-26 let)
- dospělí (27-64 let)
- dospělí (50-64 let)
- dospělí (60-64 let)
- dospělí (od 64 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 7598166
- Druh služby: §69 - Terénní programy
- Adresa: Pekařská 1748/6,35002 Cheb
- Telefon: 778 772 483
- E-mail: tp.sokolov@kotec.cz
- Web: http://www.kotec.cz
Další adresy služby
- Adresa: Marie Majerové 1764,35601 Sokolov
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Služba terénního programu je určena osobám, které žijí v sociálně vyloučených lokalitách (osobám bez přístřeší, osobám žijícím v prostorově vyloučených místech - s nedostatečnou dopravní obsluhou, s nízkou strukturou veřejných služeb, osobám s provázanými problémy apod.). Dále je služba poskytována osobám, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy (osoby provozující rizikové aktivity - prostituce, promiskuita, delikvence, trestná činnost, osoby v trestně-právním řízení, osoby po odchodu z výkonu trestu, osoby opouštějící výchovná zařízení) a osobám v krizi (osoby v situaci akutní krize spojené s jejich nepříznivou sociální situací (ztráta bydlení, zaměstnání, vztahové problémy, problémy s fyzickým a duševním zdravím, dluhové problémy apod.). Práce s cílovými skupinami je postavena především na dlouhodobém aktivním kontaktu s uživateli služeb v jejich lokalitách, na poskytování základního sociálního poradenství a podpory, a na zprostředkování kontaktu s dalšími sociálními službami a institucemi veřejné správy.
2. S čím Vám můžeme pomoci?
Terénní program se zaměřuje na poskytování sociálních služeb lidem, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci, a to v jejich přirozeném prostředí. Služba představuje partnera a podporu v hledání způsobů a cest, které mohou vést ke zkvalitnění života klienta. Nepříznivá sociální situace je v tomto ohledu brána jako oslabení nebo ztráta schopnosti z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu, pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňujícího prostředí, ohrožení práva a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo nejsou schopni z jiných závažných důvodů řešit vzniklou situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením. Mezi základní činnosti zařízení řadíme:
a) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí:
aa) pomoc při vyřizování běžných záležitostí - především asistence při vyřizování dokladů, dávek a dalších formálních náležitostí,
ab) pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob,
ac) sociálně terapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních sociálních schopností a dovedností, podporujících sociální začleňování osob - socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob, přičemž s klienty služby je pracováno ve smyslu udržení stávajícího životního standardu a jeho postupného zvyšování,
ad) základní sociální poradenství a case management při motivaci klienta při řešení vlastní nepříznivé sociální situace;
b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím - aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí;
ad1) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí je rozložena do několika úrovní, jež mají strukturu základního i odborného sociálního poradenství a sociální asistence:
a) pomoc při vyřizování běžných záležitostí, jako je obstarávání dokladů, podání žádostí, vyřízení sociálních dávek, základní poradenství ohledně bydlení, zaměstnání apod.,
b) pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou, pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob, v případech, kdy je to možné, je upevňován kontakt s nejbližší sociální sítí klienta,
c) základní a strukturované sociální poradenství na úrovni hledání řešení zadluženosti (předluženosti) klienta, legitimnosti postupu u uzavírání smluv, „mediace“ kontaktu klienta a druhé strany (obvykle vymáhající určitou pohledávku apod.);
ad2) sociálně terapeutické činnosti služby jsou zaměřeny na případovou práci u dlouhodobější spolupráce s klientem, jež má mnoho zakázek, které potřebuje řešit - poskytování sociálně terapeutických činností, především v podobě strukturovaného poradenství a spolupráce s návaznými sociálními a odbornými službami, vede k rozvoji nebo udržení osobních sociálních schopností a dovedností klientů, především k jejich osamostatnění;
ad3) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, resp. asistenční činnosti spočívající především ve zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, v činnostech umožňujících lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí - klient je doprovázen na jednání do prostředí, v nichž se neorientuje, či jeho schopnosti nedosahují úrovně, aby byl schopen se orientovat.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Terénní
-
Pondělí : 8:00-16:00 Úterý : 8:00-16:00 Středa : 8:00-16:00 Čtvrtek : 8:00-16:00
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBABezbariérovost
NENázev poskytovatele
KOTEC o.p.s.
IČ poskytovatele
26648415
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Nádražní náměstí 299,35301 Mariánské Lázně
- Telefon: 608656543
- E-mail: projekty@kotec.cz
- Web: http://www.kotec.cz