Světlo Kadaň, z.s., §59 - Kontaktní centra
Území, na kterém je služba poskytována
Ambulantní:
Cílové skupiny
- osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách
Věkové skupiny
- dorost (16-18 let) : Služba je poskytována od 15 let
- mladí dospělí (19-26 let)
- dospělí (27-64 let)
- mladší senioři (65-80 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 8680556
- Druh služby: §59 - Kontaktní centra
- Adresa: Sportovní 359/32,36001 Karlovy Vary
- Telefon: 727 954 163
- E-mail: pavlina.schlesova@svetlokadanzs.cz
- Web: http://www.svetlokadanzs.cz
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
Osoby starší 15ti let
Primární cílová skupina
- Osoby ohrožené závislostí a osoby v různých stupních závislostního chování:
- uživatelé pervitinu, heroinu, subutexu a dalších nealkoholových drog
- uživatelé inhalačních látek
- alkoholoví uživatelé, gambleři
- intenzivní uživatele konopí
- experimentátoři, víkendoví uživatelé výše uvedených látek
- Sekundární cílová skupina
- Školy, instituce, rodinní příslušníci, přátelé, známí a osoby, které se potýkají s problémem vycházejícím primárně z drogového kontextu – využívají především
poradenských služeb.
2. S čím Vám můžeme pomoci?
NABÍZENÉ ČINNOSTI
Základní činnosti K-centra (Sociálně terapeutické činnosti; Pomoc při uplatňování práv, oprávněných
zájmů a při obstarávání osobních záležitostí a Poskytnutí podmínek pro osobní hygienu) jsou
realizovány prostřednictvím níže popsaných služeb. Kompletní výčet služeb je dostupný na webových
stránkách. V závislosti na tom, o jakou službu se jedná, mohou být služby poskytovány osobně, po
telefonu, či online.
- Poradenství
Odehrává se formou rozhovoru v samostatné místnosti zajišťující soukromí. Může být poskytnuto
individuálně i za účasti více osob. Jednat se může o jednorázové poradenství, ale také dlouhodobější,
strukturovanější práci. Poradenství mohou využít uživatelé návykových látek/osoby s nelátkovou
závislostí, stejně jako další osoby, které jsou užíváním ohroženy. Zejména se jedná o partnery uživatelů,
rodinné příslušníky a podobně.
Poradenství je zaměřené na řešení aktuálních problémů a zvyšování kompetence uživatele tyto problémy
řešit. Podle potřeb uživatele mohou být tématem interpersonální vztahy, rodina, návykové látky, škola,
zaměstnání, sociálně právní a jiné. Obsahuje vyhodnocení situace, nabídky řešení, poskytnutí informací
a podpory a společné nalezení řešení vedoucí k odstranění obtíží.
- Krizová intervence
Jedná o pomoc člověku, který se ocitl v krizové situaci a nedokáže ji zvládnout vlastními silami. Cílem
je stabilizace a podpora pro zvládnutí této situace. Odehrává se formou rozhovoru v samostatné
místnosti. Rozhovor je směřovaný na základní orientaci v příčinách krize, nalezení okolností, které
přispěly k jejímu vzniku, objevení a posílení schopnosti vyrovnat se se zátěží, získání náhledu na rozsah
problému, návrh opatření. Může jít o jednorázová, či opakovaná setkání.
- Informační servis
Předávání informací v ústní i písemné podobě. Informace jsou podávány výhradně na základě
vyjádřeného zájmu uživatele. Odpovídají povaze situace, stavu uživatele a možnostem pracovníka.
Předávané informace se nejčastěji týkají rizik spojených s užíváním legálních i nelegálních návykových
látek, možnostech prevence a řešení závislosti, zásad „bezpečnějšího užívání“ a „bezpečnějšího sexu“,
zdravotní problematiky, systému zařízení v síti péče o uživatele drog, sociálně-právního minima atd.
- Sociální práce
Pracovníci poskytují poradenství při vyřizování sociálně právní agendy a pomáhají uživatelům
orientovat se v jejich aktuální situaci a možnostech jejího řešení. Nejčastěji se jedná o hledání
zaměstnání, bydlení, vyřízení osobních dokladů, registrace na ÚP, či finanční zabezpečení. Jednat se
může o jednorázovou pomoc či pomoc dlouhodobějšího charakteru.
- Zprostředkování kontaktu a asistence
Klienti mají možnost využít v zařízení telefon a internet k obstarání svých osobních záležitostí (kontakt
s Úřady práce, s odděleními sociální péče na Městských a Obecních úřadech, s Policií ČR, se soudy, s
Probační a mediační službou ČR, s potenciálními zaměstnavateli, na ubytovny,...). Uživatele služby je
možné v případě potřeby do těchto zařízení doprovodit.
V zařízení dochází také ke zprostředkovávání kontaktů s rodinou, především v podobě mediace a
facilitace komunikace mezi klientem a jeho rodiči.
- Hygienický servis
Uživatelé služeb mají možnost využít sprchu a praní prádla (včetně poskytnutí hyg. potřeb, ručníku).
Součástí služby je také poskytnutí ošacení uživatelům/zájemcům, kteří jsou natolik sociálně
znevýhodněni a destabilizováni, že jejich stávající ošacení jim neusnadňuje navázání kontaktu s jejich
přirozeným sociálním prostředím.
- Distribuce harm reduction materiálu
Jedná se o základní poskytovanou službu v rámci filozofie harm reduction (snižování rizik), na jejímž
principu je založena práce s uživateli návykových látek. Uživatelé mají možnost si vyměnit použité jehly
za čisté a obdržet celý set, který zajišťuje sterilitu aplikace. Dle potřeby je vydáván také další materiál
(např. prezervativy, alobal, želatinové tobolky, pomůcky ke šňupání drogy, atd.). Prostřednictvím této
služby dochází k ochraně zdraví jak samotných uživatelů, tak i celé společnosti.
- Testování
Jedná se o orientační testy detekující přítomnost metabolitů drog v moči, případně testy těhotenské.
Testování je prováděno na žádost uživatele. Vždy se jedná o testy orientační, jejichž vyhodnocení trvá
řádově jednotky minut. Součástí služby je také pretestové a posttestové poradenství.
Dále je poskytováno testování na přítomnost protilátek hepatitidy C v krvi, prováděné prostřednictvím
trnových testů. Testování se provádí na žádost uživatele. Vždy se jedná o testy orientační,
neoddělitelnou součástí je pretestové a posttestové poradenství.
- Zdravotní servis
Jedná se o poskytnutí základního ošetření uživatele s tím, že v případě vážnějšího poranění je
poskytnuta neodkladná péče a uživatel je odkázán na zdravotnické zařízení.
- Potravinový a nutriční program
Jedná se o zajištění základních potravin a vitamínů. Prostřednictvím tohoto servisu jsou u uživatelů
alespoň v základní míře snižována zdravotní rizika rizikového životního stylu.
Časový rozsah poskytování služeb
-
Ambulantní
-
Pondělí : 7:30-18:00 - V období červen-srpen je provozní doba prodloužena do 20:00. V době od 12:00-13:00 nejsou služby poskytovány Úterý : 7:30-16:30 - V době od 12:00-13:00 nejsou služby poskytovány Středa : 7:30-16:30 - V době od 12:00-13:00 nejsou služby poskytovány Čtvrtek : 7:30-16:30 - V době od 12:00-13:00 nejsou služby poskytovány Pátek : 7:30-16:30 - V době od 12:00-13:00 nejsou služby poskytovány
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBABezbariérovost
NESlužba není bezbariérová, při vstupu do zařízení i jednotlivých prostor jsou schody. Pracovníci se vždy
snaží zájemcům vyjít vstříc a individuálně dojednat využití služeb dle možností
pracovníků/služby/uživatele/zájemce.
Název poskytovatele
Světlo Kadaň, z.s.
IČ poskytovatele
65650701
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Sportovní 359,36001 Karlovy Vary
- Telefon: 725853042
- E-mail: svetlokadanzs@seznam.cz
- Web: http://www.svetlokadanzs.cz