Poradna pro závislosti a ambulantní léčba, §37 - Odborné sociální poradenství

Území, na kterém je služba poskytována

Ambulantní:

Cílové skupiny

  • osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách

Věkové skupiny

  • dorost (16-18 let) : Služba je poskytována od 15 let
  • mladí dospělí (19-26 let)
  • dospělí (27-64 let)
  • mladší senioři (65-80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Služba je určená osobám starším 15 let, rodičům a široké veřejnosti, kteří se ocitli v nepříznivé sociální
situace vlivem užití/užívání legálních a nelegálních drog či jiným patologickým chováním.

  • Primární cílová skupina:

 - Osoby s látkovou závislostí na alkoholových a nealkoholových látkách
 - Osoby s nelátkovou závislostí - osoby ohrožené rizikovým hraním a aktivní hráči (sázky, on-line hry, loterie, výherní hrací přístroje, karetní hry aj.)
 - Rodiče, příbuzní, osoby blízké výše uvedených osob

  • Sekundární cílová skupina:

 - Široká veřejnost v návaznosti na cíle služby.

2. S čím Vám můžeme pomoci?

Základní činnosti (Sociálně terapeutické činnosti; Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a
při obstarávání osobních záležitostí a Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím) jsou
realizovány prostřednictvím níže popsaných služeb. Kompletní výčet služeb je dostupný na webových
stránkách. V závislosti na tom, o jakou službu se jedná, mohou být služby poskytovány osobně, po
telefonu, či online.

  • Poradenství

Odehrává se formou rozhovoru na místě zaručujícím soukromí. Může být poskytnuto individuálně i za
účasti více osob. Jednat se může o jednorázové poradenství, ale také dlouhodobější, strukturovanější
práci. Poradenství mohou využít uživatelé návykových látek/osoby s nelátkovou závislostí, stejně jako
další osoby, které jsou užíváním ohroženy. Zejména se jedná o partnery uživatelů, rodinné příslušníky
a podobně.
Poradenství je zaměřené na řešení aktuálních problémů a zvyšování kompetence uživatele tyto problémy
řešit. Podle potřeb uživatele mohou být tématem interpersonální vztahy, rodina, návykové látky, škola,
zaměstnání, sociálně právní a jiné. Obsahuje vyhodnocení situace, nabídky řešení, poskytnutí informací
a podpory a společné nalezení řešení vedoucí k odstranění obtíží.

  • Krizová intervence

Jedná o pomoc člověku, který se ocitl v krizové situaci a nedokáže ji zvládnout vlastními silami. Cílem
je stabilizace a podpora pro zvládnutí této situace. Odehrává se formou rozhovoru směřovaného
na základní orientaci v příčinách krize, nalezení okolností, které přispěly k jejímu vzniku, objevení a
posílení schopnosti vyrovnat se se zátěží, získání náhledu na rozsah problému, návrh opatření. Může jít
o jednorázová, či opakovaná setkání.

  • Informační servis

Předávání informací v ústní i písemné podobě. Informace jsou podávány výhradně na základě
vyjádřeného zájmu uživatele. Odpovídají povaze situace, stavu uživatele a možnostem pracovníka.
Předávané informace se nejčastěji týkají rizik spojených s užíváním legálních i nelegálních návykových
látek, možnostech prevence a řešení závislosti, zásad „bezpečnějšího užívání“ a „bezpečnějšího sexu“,
zdravotní problematiky, systému zařízení v síti péče o uživatele drog, sociálně-právního minima atd.

  • Sociální práce

Pracovníci poskytují poradenství při vyřizování sociálně právní agendy a pomáhají uživatelům
orientovat se v jejich aktuální situaci a možnostech jejího řešení. Nejčastěji se jedná o hledání
zaměstnání, bydlení, vyřízení osobních dokladů, registrace na ÚP, či finanční zabezpečení. Jednat se
může o jednorázovou pomoc či pomoc dlouhodobějšího charakteru.

  • Zprostředkování kontaktu a asistence

Klienti mají možnost využít pomoc pracovníků k obstarání svých osobních záležitostí (kontakt s Úřady
práce, s odděleními sociální péče na Městských a Obecních úřadech, s Policií ČR, se soudy, s Probačnípřípadě potřeby do těchto zařízení doprovodit.
Služba může také zprostředkovávat kontakt s rodinou, především v podobě mediace a facilitace
komunikace mezi klientem a jeho rodiči.

  • Ambulantní léčba

V rámci ambulantní léčby je realizována dlouhodobější strukturovaná spolupráce, jejímž cílem je
dosažení hlubších změn v životě uživatele. Děje se bez vyčlenění klienta z původního prostředí. Délka
kontaktu, frekvence kontaktů a doba docházení je individualizovaná, přizpůsobená potřebám.
Nejčastější formou ambulantní léčby jsou individuální rozhovory (poradenské nebo terapeutické).

Časový rozsah poskytování služeb

  • Ambulantní
    • Pondělí  :  13:00-16:00  -  Na objednání
      Středa  :  8:00-12:00  -  Volný příjem
      Středa  :  13:00-16:30  -  Na objednání
      Čtvrtek  :  10:00-12:00  -  Na objednání
      Čtvrtek  :  13:00-15:00  -  Volný příjem
      Čtvrtek  :  15:00-18:00  -  Na objednání
      Pátek  :  13:00-16:00  -  Na objedání
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Bezbariérovost

NE

Prostory poradny nejsou bezbariérové, v prostorech jsou prahy, případně schody. Pracovníci se vždy snaží
zájemcům vyjít vstříc a individuálně dojednat využití služeb dle možností
pracovníků/služby/uživatele/zájemce.

Název poskytovatele

Světlo Kadaň, z.s.

IČ poskytovatele

65650701

Kontaktní údaje na poskytovatele

Pobytové a ambulantní

Sokolovská 241/48,36005 Karlovy Vary

Terénní forma