Res vitae, z.s., §37 - Odborné sociální poradenství
Území, na kterém je služba poskytována
Ambulantní:
Cílové skupiny
- rodiny s dítětem/dětmi
- osoby v krizi
- oběti domácího násilí
Věkové skupiny
- mladší děti (7-10 let)
- starší děti (11-15 let)
- dorost (16-18 let)
- mladí dospělí (19-26 let)
- dospělí (27-64 let)
- mladší senioři (65-80 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Kontaktní údaje na službu
- Identifikátor sociální služby: 5706154
- Druh služby: §37 - Odborné sociální poradenství
- Adresa: Blahoslavova 659/18,36001 Karlovy Vary
- Telefon: 733536811
- E-mail: poradna@resvitae.cz
- Web: https://resvitae.cz/
Popis sociální služby
1. Komu je služba určena
- Posláním služby je poskytnout občanům Karlovarského kraje komplexní systém služeb, které pomáhají zvládnout nepříznivé životní situace a umožní řešení záležitostí pod odborným vedením tak, aby občan dosáhl svého stanoveného cíle optimální cestou. Jedná se o odborné sociální poradenství – právní a psychologické konzultace, individuální, párové, rodinné, služba je ambulantní formou, poskytována zdarma.
Cílová skupina jsou dospělí i nezletilí, kteří hledají podporu při řešení obtížné životní situace, kterou aktuálně nedokážou řešit vlastními silami, a kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. Lidé, kteří prochází krizí spojenou např. s partnerskými a rodinnými problémy, s domácím násilím, s finančními problémy, se závislostí, osamělostí, nemocí, s psychickými problémy, oběti trestné činnosti apod., lidé, kteří potřebují právní poradenství v oblasti rodinného, občanského, trestního nebo správního práva.
2. S čím Vám můžeme pomoci?
Základní rodinné poradenství
- Poskytování informací (zacílených na problém)
- Rady (zacílené na osobu) nabízející konkrétní řešení
- Odeslání klienta (při počátečním kontaktu je přesměrován na jinou organizaci)
- Odkazování klienta (řešení problému prostřednictvím spolupráce s jinými organizacemi)
Odborné rodinné poradenství
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (řešení problematiky komunikace, vzájemného pochopení, empatie, porozumění, schopnosti přijmout sebe i druhé.)
- Sociálně terapeutické činnosti (nácvik komunikačních a sociálních dovedností)
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (právní poradenství)
- Krizová intervence face to face
Manželská, rodinná a občanská poradna poskytuje sociální službu dle § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění.
Oblast potřeb, které Rodinná poradna pomáhá řešit:
Základní stabilizace
Informace, poradenství
1) Řešení nepříznivé sociální situace
- Podpora orientace ve vlastní situaci
- Možnost hledání východiska ze své životní situace, možnosti řešení
- Podpora motivace k přijetí cílů, plánů
- Možnost získat přehled o navazujících službách
Uplatňování práv a opr. zájmů a obstarávání osobních záležitostí
Základní doklady
1) Platný občanský průkaz, průkaz zdravotní pojišťovny, rodný list, pas atd.
- Znalost, jak zažádat o nový doklad
- Schopnost provést potřebné úkony a zajistit si finanční prostředky nutné pro vyřízení
- Možnost využít asistenci na úřadech, na policii, ve zdravotní pojišťovně atd.
Ochrana práv
1) Předcházení / řešení domácího násilí
- Znalost problematiky domácího násilí (jak ho rozpoznat, jak se chovat k násilníkovi, jak se bránit, jak získat podporu, informace, pomoc)
- Asistence s podáním návrhu na vykázání násilníka atd.
- Znalost kontaktů na úřady, sociální služby, schopnost kontaktovat PČR, SPOD, IC
2) Předcházení / řešení zneužívání
- Informace z dané oblasti
- Znalost kontaktů na pomáhající subjekty
- Podpora při řešení situace
3) Předcházení / řešení týrání, šikany
- Schopnost rozeznat projevy šikany, týrání, zneužívání atd. a znát možnosti, jak se jim bránit nebo jim předcházet
4) Ochrana práv v oblasti občanských / sousedských vztahů
- Informace z dané oblasti
- Znalost kontaktů na pomáhající subjekty
- Podpora při řešení situace
5) Ochrana práv v oblasti rodinných vztahů
- Asistence u podání návrhu (výchovné poměry, stanovení výživného, úprava styku s dítětem atd.)
- Asistence při kontaktu OSPOD, PČR, soudem a navazujícími službami
- Orientace v problematice a požadavcích OSPOD, soudu, PČR
6) Ochrana práv oběti trestných činů
- Znalost práv oběti trestného činu
- Asistence při kontaktu s příslušnými institucemi
- Kontakty na další odborné služby
- Asistence při podání návrhu na náhrady škody, podání trestního oznámení apod.
7) Řešení situací vyplývajících ze spáchání trestného činu
- Základní orientace v situaci
- Kontakt na právní pomoc
Finanční a majetková oblast
1) Hospodaření s finančními prostředky
- Efektivní hospodaření s finančními prostředky
- Znalost nákladů nutných pro život a bydlení (nájem, elektřina, plyn…)
- Tvorba a sledování rodinného rozpočtu
- Utváření finanční rezervy
- Schopnost rozeznat nutné výdaje
2) Řešení dluhů a exekucí
- Jednání s věřiteli
- Přijetí opatření k minimalizaci rizik plynoucích z dluhů (ztráta majetku, bytu apod.)
- Jednání s orgánem, který nařídil exekuci
- Tvorba splátkového kalendáře
- Dodržování splátek
3) Uzavírání smluv
- Orientace v běžných smluvních vztazích (kupní smlouva, jiná než běžný nákup v obchodě, smlouva o nájmu apod.)
4) Orientace v insolvenčním řízení
- Znalost podmínek pro insolvenci
- Znalost průběhu řízení
- Sepsání insolvenčního návrhu
- Pomoc při jednání s insolvenčním správcem
5) Využití sociálních dávek a jiných výhod
- Uplatnění nároku na nárokové dávky + výhody, např. průkaz ZTP, příspěvek na péči
- Požádání o nenárokové částky
- Uplatnění práva na hmotné zabezpečení ve stáří, v invaliditě (důchod)
6) Nakládání s majetkem
- Převedení majetku
- Pronájem nemovitosti (bytu, nebo jeho části, domu, zahrady, chalupy atd.)
- Darování majetku
Zajištění kontaktu se společenským prostředím
Společenské kontakty
1) Navázání a udržování rodinných, partnerských a jiných společenských vztahů
- Zlepšení vztahu mezi rodičem a dítětem
- Zlepšení vztahu mezi partnery
- Zlepšení mezigeneračních vztahů v rodině
- Stabilizace rodinných vztahů
- Řešení krize v manželství, rodině, apod.
- Rozvodové a porozvodové uspořádání v rodině
- Přijetí dítěte do rodiny (adopce, pěstounská péče)
- Návrat dítěte do vlastní rodiny (z ústavní či pěstounské péče apod.)
- Posilování rodičovských kompetencí
Seberealizace
Vzdělávání
1) Získání znalostí a dovedností
- Informace o vzdělávacích institucích
- Řešení problémů spojených se vzděláváním (doplnění vzdělání, rozšíření kvalifikace apod.)
- Rozhodování o nejvhodnějším uplatnění, vlastních zájmech a přednostech, které lze využít v zaměstnání
Pracovní uplatnění
1) Hledání pracovního uplatnění
- Orientace v možnosti pracovního uplatnění
- Uplatnění práva na pomoc úřadu práce při hledání zaměstnání
2) Pracovní a jiné uplatnění
- Udržení zaměstnání
- Orientace v pracovně-právním vztahu
Zdraví a bezpečí
Zdravotní péče a kompenzace handicapu
1) Možnost čerpat zdravotní péči
- Informace o pojištění u zdravotních pojišťoven, volba praktického lékaře, registrace
2) Udržovat zdravotní stav a předcházet rizikům spojeným se zdravotním stavem, kompenzace handicapu
- Informace k medikaci, kompenzaci handicapu, pomůckami, prevenci zdravotních rizik, dodržování diety, osvěta. Nabídka sociálních služeb a jiných odborníků
Časový rozsah poskytování služeb
-
Ambulantní
-
Pondělí : 07:00-19:00 - Konzultace jsou možné po objednání. Úterý : 07:00-19:00 - Konzultace jsou možné po objednání. Středa : 07:00-19:00 - Konzultace jsou možné po objednání. Čtvrtek : 07:00-19:00 - Konzultace jsou možné po objednání. Pátek : 07:00-19:00 - Konzultace jsou možné po objednání.
-
Úhrada za služby
NEPLACENÁ SLUŽBABezbariérovost
NE1. patro bez výtahu
Název poskytovatele
Res vitae, z.s.
IČ poskytovatele
69968209
Kontaktní údaje na poskytovatele
- Adresa: Blahoslavova 659,36001 Karlovy Vary
- Telefon: 353 566 426
- E-mail: poradna@resvitae.cz
- Web: https://resvitae.cz/