Domov pro seniory a dům s pečovatelskou službou Mariánské Lázně, příspěvková organizace, §49 - Domovy pro seniory

Území, na kterém je služba poskytována

Pobytová:

Cílové skupiny

  • senioři
  • senioři : Muži i Ženy

Věkové skupiny

  • dospělí (27-64 let)
  • dospělí (60-64 let)
  • mladší senioři (65-80 let)
  • dospělí (od 64 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

Kontaktní údaje na službu

  • Identifikátor sociální služby: 7760330
  • Druh služby: §49 - Domovy pro seniory
  • Adresa: Tepelská 752/22,35301 Mariánské Lázně
  • Telefon: 722 955 271
  • E-mail: soc.pracovnice2@dsml.cz
  • Web: www.dsml.cz

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Sociální služba DS je určena seniorům a osobám od 60 let věku, jejichž stav odpovídá těžké nebo úplné závislosti na pomoci jiné fyzické osoby při zajištění péče o vlastní osobu a při zajištění soběstačnosti, vymezené zákonem č.164/2024 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

Posláním pobytové služby domova pro seniory je podpora seniorů, kteří se z důvodu věku či zdravotního stavu ocitli v nepříznivé sociální situaci a potřebují pomoc druhé osoby, kterou nemůže zajistit rodina ani terénní nebo ambulantní sociální služby. Svou činností podporujeme klienty v soběstačnosti, důstojném způsobu života a dosavadních společenských kontaktech. Snažíme se zabránit sociální izolaci klienta a ztrátě možnosti žít vlastním způsobem života.

Cílem sociální služby je podpořit a zachovat soběstačnost klientů při běžných činnostech, zajistit důstojné a aktivní prožití stáří a také podporovat seniory v běžném způsobu života. Snažíme se zvyšovat kvalitu individuálně poskytovaných služeb, vytváříme bezpečné a příjemné prostředí pro klienty, rozvíjíme a zlepšujeme spolupráci s rodinami. Naplňujeme individuální potřeby klientů dle kritérií regionální karty v rámci vnitřních předpisů naší služby. Podporujeme seniory ve využití veřejných služeb dostupných v okolí. Podporujeme společenské začlenění seniorů mimo zařízení i v rámci něj.

2. S čím Vám můžeme pomoci?

 

• Ubytování (včetně úklidu a praní prádla, žehlení)

• Stravování (zajištěno vlastní kuchyní v rozsahu snídaně, oběd, svačina a večeře). - Celodenní strava odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování. - Strava se podává v 1., 4. a 5. patře v jídelně, nebo na pokojích klientů u stolu, nebo na lůžku. Na patrech je společenská místnost s televizorem a jídelnou a součástí je kuchyňský kout s mikrovlnou troubou.

• Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek, pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, polohování na lůžku, pomoc při podávání jídla a pití, pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru

• Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, pomoc při úkonech osobní hygieny, pomoc při základní péči o vlasy a nehty, pomoc při použití WC (ke každému pokoji je příslušenství WC, sprchový kout a umyvadlo. Dále lze využít centrální koupelny ve 4. a 5. patře, které jsou vybavené vanou + hydraulickým zvedacím zařízením, sprchovacím lůžkem a sprchovacím koutem.

• Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím - Pomoc s uskutečněním kontaktů s rodinou, blízkými, s přáteli nebo kolegy. - Navázání a udržení partnerských vztahů, zajištění soukromí při setkání. - Setkání mohou probíhat v pokojích klientů nebo ve společenské místnosti ve 4. a 5. patře, popřípadě v prostorách recepce na určeném místě.

• Aktivizační činnosti - Pomoc se seberealizací, s trávením volného času-nabídka sociálních aktivit odpovídajících věku a kognitivním schopnostem klienta, pomoc při realizování oblíbených volnočasových činností, pomoc při uspokojení duchovních potřeb. Tyto činnosti probíhají ve společenské místnosti ve 4. a 5. patře, popřípadě v tělocvičně v přízemí nebo v zahradě organizace.

• Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí - Sociální pracovnice DS pomáhá klientům při uplatňování práv oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Podle míry soběstačnosti klienta mu je poskytnuta pomoc formou poradenství, připomenutí, podpory při komunikaci, asistence a doprovod např. ve věcech týkajících se: Hospodaření s finančními prostředky Řešení dluhů a exekucí Sociální dávky Základní doklady Uplatňování politických práv a ochrana práv

• Nad rámec základních činností se poskytují i tzv. fakultativní činnosti – dle aktuální nabídky. Jejich ceník je uveřejněn na webu poskytovatele.

• Obyvatelé DS i jejich blízcí se mohou podílet na zvyšování kvality a vylepšení poskytovaných služeb. Formou podávání stížností, pochval, připomínek a námětů.

. Způsob zajištění zdravotní péče Zdravotní péče je poskytována všeobecnými sestrami na základě ordinací praktických a odborných lékařů. Přítomnost všeobecné sestry je zajištěna nepřetržitě 24 hodin denně po celý rok. Zdravotní péče je poskytována pracovníky poskytovatele, kteří splňují odbornou způsobilost. Základní ošetřovatelské úkony poskytované všeobecnou sestrou: • příprava a podávání léků • odběry biologického materiálu • poskytování první pomoci, přivolání RZS • aplikace mastí, očních kapek • převazy ran, aplikace injekcí, hydratační infuzní terapii

Časový rozsah poskytování služeb

  • Pobytová
    • Nepřetržitě
  •  

Název poskytovatele

Domov pro seniory a dům s pečovatelskou službou Mariánské Lázně, příspěvková organizace

IČ poskytovatele

00575143

Kontaktní údaje na poskytovatele

Pobytové a ambulantní

Tepelská 752/22,35301 Mariánské Lázně

Terénní forma